Handelsbetingelser

Betaling

Une Mjød modtager betaling via MobilePay for ordre fra vores webshop på www.mead.dk

Betaling skal ske for afgivne ordre på webshoppen af kunden senest torsdag kl. 20.00, hvor varer sendes. Er betaling ikke modtaget der, annulleres ordren af Une Mjød. Bankoverførsel kan ved større ordrer aftales individuelt under samme vilkår.

På markeder eller lokalt på bryggeriadressen modtager vi udover MobilePay også bankoverførsel, kortbetaling og kontant betaling.

Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er inkl. moms.

Levering

Une Mjød leverer gennem fragtfirma, med ordre indgået inden torsdag i samme uge kl. 20.00.

NOTE: Herfra er det PostNord, GLS eller DAO´s vilkår for fragt som er gældende. Ordrer modtaget senest torsdag kl. 20.00 afsendes samme uge. Ordrer modtaget senere afsendes i den efterfølgende uge.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering og anvendelse af produktet/ydelsen.

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:

Une Mjød
Uggerslevvej 2A
5450 Otterup. SE: 39605627

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, så bedes I sende jeres bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores Webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor ordren modtages.

Returneringsomkostninger afholdes ikke af Une Mjød.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og fra fortrydelsen skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Fortrydelse skal sendes skriftligt til une@mead.dk senest 14 efter købet, og varen skal returneres senest 14 dage fra fortrydelsen. Beløb returneres efter modtagelse af intakt vare.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. I forhold til vores enkelte mjød, accepteres kun fortrydelse så frem disse er uåbnet. Skulle der mod al forventning være noget i vejen med selve mjøden sæt proppen grundigt i og kontakt os så vi kan finde ud af om og hvorfor der måtte være noget i vejen med mjøden. Viser det sig der er noget galt med den bytter vi selvfølgelig.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Hvis forseglingen på mjøden er brudt kan denne ikke lovligt gensælges og du vil ikke kunne modtage refusion.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, på markeder hvor vi har haft salg eller direkte købt på bryggeriet i Uggerslev så kontakt os på: danishmead@gmail.com. Vi går meget op i kundetilfredshed, og er altid interesseret i at lære af det, hvis vores luksusprodukter ikke lever op til forventningerne. Viser det sig at der er fejl i produktet bytter vi med et smil.

Har du brug for at vide mere om dine rettigheder som handlende på nettet kan du se mere om dine rettigheder og muligheder her: https://www.forbrug.dk/regler/rettigheder-handel-paa-nettet/